Selamat Datang ke Blog Rasmi Pejabat Pendidikan Daerah Raub

Sunday, 2 March 2014

PIAGAM PELANGGAN

PIAGAM PELANGGAN
PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH RAUB


Warga Pejabat Pendidikan Daerah Raub bertekad, beriltizam dan berjanji akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha untuk:

  1. Memberikan layanan mesra dan perkhidmatan yang terbaik kepada setiap pelanggan dan pemegang taruh.

  1. Mengeratkan hubungan kemanusiaan dengan memberi layanan cemerlang kepada pelanggan menerusi konsep mesra, adil tanpa mengira rakan, agama, bangsa dan keturunan.
  1. Memastikan perkhidmatan kaunter yang mesra, cekap dan responsif terhadap kehendak semua pelanggan.

  1. Memastikan maklum balas setiap urusan dalam masa 3 hari bekerja.

  1. Memastikan setiap kes aduan diuruskan dalam tempoh 7 hari bekerja.

  1. Memastikan pertukaran, penempatan serta rayuan pertukaran dan penempatan pelajar diselesaikan dalam tempoh 3 hari bekerja.

  1. Memastikan infrastruktur serta prasarana sekolah disediakan dengan baik.

  1. Memastikan bayaran bil dan invois yang lengkap dibuat tidak melebihi empat  belas (14) hari dari tarikh penerimaan.

  1. Meningkatkan kecekapan serta akauntibiliti dalam aspek pengurusan kewangan dan pembayaran tuntutan kepada pelanggan.

  1. Memastikan semua kakitangan mengamalkan pengurusan pentadbiran yang berkualiti.

  1. Memastikan semua kakitangan bertanggungjawab kepada semua keputusan dan tindakan.

  1. Memastikan urusan dan keputusan dilaksanakan secara integriti, telus, adil dan bertanggungjawab.

  1. Memastikan semua kakitangan berupaya dan sentiasa bersedia memberi maklumat dan penerangan dengan tepat, cepat dan terkini kepada pelanggan dan pemegang taruh.

  1. Menerima teguran konstruktif daripada semua pihak bagi mempertingkatkan kualiti perkhidmatan.

  1. Menyediakan data dan maklumat asas yang tepat serta sahih.

  1. Memastikan pelanggan dan pemegang taruh berpuashati apabila berurusan di Pejabat Pendidikan Daerah Raub.

No comments:

Post a Comment